fredag 23. juli 2010

Å måtte passe på vekten sin...

De fleste i dagens samfunn har fått med seg dette med BMI.
Men har du tenkt over det at vi i dette moderne samfunnet må tenke på bagasjens BMI når du skal reise med flyselskaper?

Ta for eksempel flyselskapet jeg reiste med til Alicante for to helger siden.
Håndbagasjen kan ikke ha større mål enn x cm høyde*x cm bredde*x cm dybde, og vekten kan ikke være mer enn 10 kg. Innsjekket bagasje har 15 kg begrensinger.

Når jeg nå pakker til Australiatur har jeg lov å ha litt større håndbagasje i ytre mål (mer standard), men vekten må ned i 7 kg. Innsjekket bagasje kan veie 23 kg. Skulle jeg være så syndig å komme over de 23 kg, må jeg ut med en overvektsbetaling per KG som koster en fot og en arm pluss hviten i øyet.
På andre veiing veier innsjekksbagasjen 24 kg.

Hvordan klarer man å kutte ned på bagasjen når en skal flytte til utlandet i 6 mnd?

Bagasjevekten som jeg kjøpte meg kommer iallefall godt med, så slipper jeg dyre overraskelser på flyplassen. Hvis jeg bare klarer å lese riktig mellom KG og lb da...
Det gjorde jeg ikke forrige gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar